Saturday, February 16, 2013

terpaksa menjadi terbiasa .

Hi .
Assalamualaikum .

wah lama tak jenguk blog . yeah ini betul-betul lama tak menjenguk blog ni . entah lah , masa tak mengizinkan aku singgah ke blog usang ni untuk meluahkan isi hati . aicewah . bukan apa , masa memang takde untuk menghadap social networking and dairi online ni . lahai nama pun student , takkan nak mengahadap 24jam benda-benda ni . kalau bukak laptop pun menghadap assignments .

almaklum lah , ape yang aku belajar sekarang ni lebih banyak guna manual daripada sistem komputer . ape benda belajar or buat amali , semua laporan bertulis . so lab report lagi berlambak daripada assignment berkomputer .

kejap je . pejam celik pejam celik aku dah nak habiskan Diploma Teknologi Makmal Perubatan . sekarang dah habis semester 4 . lagi satu semester , iaitu sem 5 . after that , In Shaa Allah aku dah praktikal . dan kalau takde pape halangan tamatlah pengajian aku . dan kalau ada rezeki sambunglah ke peringkat seterusnya :)

yelah . dulu terpaksa ambil course ni . yes . memang aku terpaksa . sebab aku rasa result aku dah teruk giler . aku dah malas nak fikir nak sambung belajar apa . dapat result , then mak aku yang uruskan semua nya untuk aku . kalau ikutkan aku memang anti giler dengan bidang perubatan ni . dari kecik aku memang anti doktor , ubat , klinik/hospital . tup tup , teruskan belajar dengan bidang ni walaupun kat swasta .

masa lepas dapat result spm tu , memang tak fikir akan dapat belajar mana-mana . haa tulah time nak spm , time tulah macam-macam masalah nak datang . result dah kua takleh buat apelah . lepas dah masuk kolej ni . barulah dapat tawaran belajar kat kolej profesional mara sri iskandar . foundation business kot . memang nak . tapi mak tak bagi T.T  tak lama tu dapat politeknik johor bahru , course engineering . abah pulak tak bagi . haa duduk lah kat kolej ni je , teruskan , nasib tak memberontak .

dari hari ke hari macam menyesal je . terpaksa je teruskan . lupakan perlahan-lahan . lama-lama dah terbiasa dah belajar science ni . daripada takut darah , dah boleh derma darah bagai . haa . tapi aku tak rasa aku nak stop dalam bidang makmal perubatan ni . rasa nak survive ke bidang ni lagi mendalam :)

and alhamdulillah belajar kat sini terpaksa pun takdelah result teruk , pngk still 3 pointer . In shaa Allah , kalau result grade nanti okay nak sambung MBBS or Biomedic . walaupun mak nak aku belajar physiotherphy , kalau ade rezeki nanti aku tunai kan permintaan mak aku . and thanks mom untuk semua ni , sokongan mak yang tak pernah padam :)

No comments :

Post a Comment