Tuesday, November 8, 2011

boleh tersenyum harini .

hello tuesday . harini perasaan bercampur campur . harini start registration for sem 2 . oke , register tuh tak cuak pun , yang sebelum nak register tuh yang cuak . nak amek result . untuk sem 1 , punye lah cuak , takot kena drop subject and repeat paper . tengok orang keluar muke happy je . semangat aku nak pegi ambil result tuu :)

pagi tu abah aku hantar balik , aku nak balik hari isnin selepas sepupu aku tunang tu die tak bagi . oke , isnin pagi die hantar aku . pagi-pagi aku dah kejut roomate aku , ajak pegi ambil result . pkul 10 pegi amek , cuak tengok ramai orang . dah amek result terus call mak , mak cakap congrate :) selepas settle semua , pegi jumpe mentor . mentor bagi lolly pop . aku tak minat pun benda tu , tp amek jelaa . hee . mentor kate result ok , next sem tinggi kan lagi pointer . lega tak kena repeat or drop pape subject :) so , next sem punye subject microbiology 1, parasitology 1, biochemistry clinical 1 , anatomy dan fisiology , sosiology , understanding computers . fuhh 6 subjects lagi .



oke . result for first sem ok lah . cume tak dapat ape yang di target . ade subject yang confident dapat A , aku tak dapat . subject bio . mase mid sem dah A , then final memang susah giler-giler . then sebab subject aku tuh pointer turun :( . rase nak menangis je . bende dah jadi pun , ape boleh buat .

settle smuanye dalam pukul 11 , dah amek jadual semua . tengok kelas start 14hb . ape lagi , call abah suruh amek . nasib abah ade hal dekat shah alam semalam . kalau abah keje putrajaya , adoi nak kena tunggu sampai petang lah nak suruh abah amek .

balik rumah sewa . dah macam tongkang pecah . sabor jelaa dengan toilet berlumut . geli sungguh tengok . nak tak nak aku jugak yang kena basuh , roomate aku pun tak sanggup nak basuh . guna ramai-ramai , tapi kebersihan tak nak jaga . nak je aku ceramah dieorang . dah besar panjang dah semua , kalau ikut umur semua dah boleh kawen , tapi perangai , hai senonoh lah sikit . kiteorang cuti sem , korang jage lah rumah tuh elok-elok . tuh pun susah . grr .

dalam pukul 3 , abah amek aku . die belikan makanan , tau-tau jeh aku tengah lapar giler , sebab dah penat jadi 'bibik' kejap tadi kat uma tuh . balik rumah , abang aku nak belanja makan sebab result di kire ok lah . aku cakap , tak payah lah susah-susah , eyqa tak kesah lah , baru permulaan , banyak lagi nak tempuh . ececeh , ayat mau manis saje . hee . takdelah aku cume tak nak seronok sangat mule-mule ni :) . oke lah , nak tido , penat pulak harini , kbaii :)

2 comments :